HomeInsightsBram kijkt in de kaarten van Novado

Bram kijkt in de kaarten van Novado

Onze goeie voornemens voor 2020? Het Novado team verder uitbouwen, nog meer kennis opbouwen rond datamanagement en het warm contact met onze klanten behouden. 

Duurzaam groeien is onze ambitie. Om dat te kunnen bereiken, moeten we af en toe eens de pauzeknop indrukken. Een moment voorzien om samen met het team stil te staan bij de stappen die we gezet hebben, maar ook om samen toekomstplannen te smeden. Het gevolg? Onze allereeste ‘The future is bright sessie’ met team Novado om het boekjaar af te sluiten.

Duurzame groei

2019 was niet enkel een jaar van tevreden klanten en positieve cijfers, ook onze medewerkers scherpten actief hun competenties aan. Zo waren we dit jaar aanwezig op TNW Conference in Amsterdam en op Umbraco Codegarden in Kopenhagen. Daarbovenop volgde ons team in 2019 maar liefst 676 uren opleiding over verschillende topics, gaande van user story mapping tot cyber security en nieuwe trends in .NET Core, Prince 2 & PowerBI. In de toekomst zouden we graag nog meer focussen op kennisopbouw rond datamanagement: data-analyse, dashboarding en voorspelbaarheid van data naar boven krijgen via search (AI/ML), chatbots, etc.

De challenge waarrond we onze verdere kennis uitbouwen: “Voorspel wanneer iemand bepaalde kennis te kort zal hebben. Detecteer dat moment en bied die persoon op dat moment exact de juiste en relevante content aan in de vorm die voor die persoon verteerbaar is.”

Novado in de schijnwerpers

2019 was ook het jaar waarin de rollen af en toe werden omgedraaid. Naast opleidingen volgen van software-experts, gingen we dit jaar zelf het podium op. Onze analisten Ann en Nikolaas namen een heleboel mensen mee in de wereld van visual facilitation tijdens BA & Beyond Conference in Brussel. En dat was slechts een opwarmertje, want enkele maanden later schitterden ze in Londen op Business Analysis Conference Europe.

Ook onze software developer Niels en software architect Jeffrey gingen onlangs het podium op tijdens ons allereerste InnovationLab. Daar spraken ze voor maar liefst 50 deelnemers over de nieuwigheden in .NET Core 3, C# 8.0, WebAssembly en Blazor. Een ding is zeker: dit is nog maar het begin. Binnenkort plannen we ons tweede InnovationLab en in april geven we een presentatie op AI Academy van Voka & Howest. Het komende jaar willen we nog meer focussen op kennisdelen via presentaties, maar ook via onze blogberichten en cases. Hopelijk kunnen we zo een steentje bijdragen aan het verder op de kaart zetten van Brugge als technologisch innovatieve stad.

 

Intro op het eerste InnovationLab

Focus op datamanagement

Wij hebben het geluk om met schitterende klanten te kunnen samenwerken. Provincie West-Vlaanderen, de Vlaamse Overheid, Uitgeverij Vanden Broele, … stuk voor stuk partnerships die beide partijen laten groeien. Dankzij deze projecten konden we ons echt specialiseren in alles wat met datamanagement te maken heeft.

Veel organisaties kampen niet langer met een gebrek aan data, maar eerder met een overvloed. Het onderhoud en de kwalitatieve ontsluiting van die data zorgen voor een enorme uitdaging. Vanuit Novado zijn we ervan overtuigd hier passende oplossingen te kunnen voor aanbieden. Niet enkel door technologie, maar ook in het optimaliseren van de omliggende processen.

Mensen eerst

Met de stappen die we gezet hebben groeide ook ons team het laatste jaar. We kregen er vier kersverse Novadisten bij: twee in software development, eentje in marketing en eentje in UX/UI design. Ten slotte kwamen ook drie waardevolle jobstudenten een eerste werkervaring opdoen bij Novado. Binnenkort krijgen we er opnieuw een software developer en vier stagiairs bij. Bovendien willen we in het komende jaar nog twee extra developers aanwerven voor de nieuwe projecten die op de plank liggen. Die developers zullen meebouwen aan het verhaal van Novado.

De new joiners op de eerste 'The future is bright sessie'

Customer intimacy

Ons goed voornemen voor 2020? Even dicht bij onze klanten blijven staan. Uit de relatie met onze klanten blijkt dat ze het persoonlijk contact met zowel onze analisten en developers ontzettend waarderen. Ook het feit dat we niet enkel de technologie, maar ook de business écht proberen begrijpen zorgt ervoor dat onze klanten ons verstaan en wij hen.  Met alle nieuwe evoluties en projecten binnen Novado, moeten we dat persoonlijk contact en die hechte band bewaken. We willen positief blijven verrassen en de verwachtingen van onze klanten overtreffen in de samenwerking met Novado. Daarnaast moeten we onze naam als software innovators natuurlijk blijven waarmaken en dus vernieuwende kennis blijven verwerven.

Voor deze klantenreacties doen we het

 

Ik ben trots om met dit team het toekomstverhaal van Novado te kunnen vormgeven.  De vlakke organisatie is voor mij een absolute must. Het is super om te zien hoe met ownership omgegaan wordt!

Wil je zelf meebouwen aan de toekomst van Novado? Neem een kijkje bij onze jobs.